CO ROBIĆ DALEJ?

PSYCHOLOGIA ZDROWIA

Home / Psychologia  / Jak osiągnąć szczęście. 10 kroków do jego osiągnięcia. Sprawdź mój przepis

Jak osiągnąć szczęście. 10 kroków do jego osiągnięcia. Sprawdź mój przepis

jak osiągnąć szczęście

Jak osiągnąć szczęście? Zamiast czekać, aż pojawi się stres lub choroba i wtedy na nie reagować, wyznacz sobie cele i kształtuj swoje życie w sposób, który pozwoli ci tworzyć jego zdrowe podstawy. Pomyśl o tych krokach jak o „postanowieniach całorocznych”. Jeśli natomiast czujesz się chory, mam nadzieję, że będziesz potrafił użyć tych uzdrawiających zdolności swojego umysłu, by przyspieszyć swój powrót do zdrowia i przejąć pełną kontrolę nad swoim życiem.

 

1. Nigdy nie mów o sobie źle. Pozwól sobie jedynie na konstruktywny krytycyzm wobec siebie i innych – co można zrobić dla siebie inaczej następnym razem, by uzyskać to czego chcesz?

 

2. Porównaj swoje reakcje, myśli i uczucia z reakcjami, myślami i uczuciami twoich przyjaciół, członków rodziny i innych ludzi co pozwoli ci zmierzyć adekwatność i wagę twoich reakcji w kontekście odpowiednich norm społecznych.

 

3. Miej kilku bliskich przyjaciół, z którymi możesz dzielić uczucia, radości i smutki. Pracuj nad rozwijaniem swojej sieci wsparcia społecznego.

 

4. Rozwiń u siebie poczucie zrównoważonej perspektywy czasowej, w której będziesz mógł w elastyczny sposób skoncentrować się na zadaniach oraz swoich potrzebach.

 

5. Zawsze przypisuj sobie pełną odpowiedzialność za swoje sukcesy i szczęście ( i dziel się swoimi pozytywnymi uczuciami z innymi ludźmi).

 

6. Prowadź spis wszystkich zalet, które czynią cię niepowtarzalnym i wyjątkowym – są to zalety, które możesz zaoferować innym ludziom. Na przykład, osoba nieśmiała może dać osobie rozmownej dar uważnego słuchania.

 

7. Kiedy czujesz,że tracisz kontrolę nad swoimi emocjami, zdystansuj się wobec sytuacji, opuszczając ją fizycznie, odgrywając rolę innego uczestnika sytuacji lub konfliktu, rzutując swoje wyobrażenia na przyszłość, by uzyskać odpowiedni punkt widzenia na to, co w obecnej chwili wydaje się być przytłaczającym problemem. Pozwól sobie odczuwać i wyrażać swoje emocje.

 

8. Pamiętaj,że porażki i rozczarowania są czasami błogosławieństwami w przebraniu. Mogą one powiedzieć ci, że twoje cele nie są dla ciebie odpowiednie lub mogą ochronić cię przed większymi rozczarowaniami w przyszłości.

9. Ucz się na każdym swoim niepowodzeniu. Przyznawaj się do porażek, mówiąc ” popełniłem błąd ” i idź dalej.

 

10. Kultywuj zdrowe przyjemności. Znajdź czas na relaks, medytację, masaż i zajmowanie się swoimi hobby lub aktywnościami, które możesz wykonywać sam i dzięki którym możesz wejść w lepszy kontakt ze sobą i bardziej siebie docenić.

 

Czy już wiesz jak osiągnąć szczęście?

 

Czytaj też: Podlaskie TV – portal regionalny i turystyczny województwa podlaskiego

POST TAGS:

anna@corobicdalej.pl

Oceń artykuł