CO ROBIĆ DALEJ?

PSYCHOLOGIA ZDROWIA

Home / Zdrowie  / Zdrowie zimą. Jak wzmocnić odporność organizmu?

Zdrowie zimą. Jak wzmocnić odporność organizmu?

zdrowie zimą

Zdrowie zimą. Co robić, gdy na dworze coraz zimniej a bakterie i wirusy atakują z każdej strony? Należy dostarczać organizmowi witamin. Świetnym sposobem na to jest zwrócenie uwagi na naturalne kiszonki, które mają właściwości prozdrowotne. Oczywiście najzdrowsze kiszonki są te, które wykonamy samodzielnie. Przemysłowo kiszona kapusta czy ogórki zazwyczaj zawierają środki konserwujące oraz substancje, które przyspieszają proces fermentacji. Są one zakwaszane sztucznie, a to pozbawia je wielu wartości odżywczych i mają one znacznie mniej walorów zdrowotnych niż te, gdzie proces fermentacji przebiega naturalnie. Można kupić zdrowe kiszonki u zaufanego producenta lub w sklepach ekologicznych oraz wybrać produkty z drewnianej a nie plastikowej beczki. Pamiętaj również o tym, że gotowanie pozbawi kiszonki witaminy C i dobroczynnych bakterii.

 

Oto zalety kiszonek

Są naturalnym probiotykiem

Podczas fermentacji powstaje kwas mlekowy. To substancja, która reguluje florę bakteryjną w jelitach, wspomaga trawienie oraz wchłanianie produktów przemiany materii. Dodatkowo oczyszcza organizm oraz wzmacnia system obronny, chroniąc przed chorobami. Są szczególnie zalecane po antybiotykoterapii gdyż przywracają naturalną florę jelitową.

 

Dostarczają witamin i minerałów

Przede wszystkim witamin z grupy B, które to regulują metabolizm oraz ułatwiają trawienie białek, tłuszczów i węglowodanów. Do tego świetnie wpływają na skórę oraz wzmacniają włosy i paznokcie. Pomagają również przyswajać żelazo, a to chroni przed anemią. Sfermentowane produkty są dobrym źródłem witaminy A, E, K oraz magnezu, wapnia, fosforu i potasu.

 

Nie tuczą

Ponieważ mają dużo błonnika nie tylko wpływają dobrze na żołądek i jelita ale również na zachowanie wagi. Błonnik powoduje, że szybko czujemy się syci, zapobiega zaparciom a dodatkowo korzystnie wpływa na poziom cholesterolu i glukozy we krwi. Kiszone produkty lekko zakwaszają organizm a to sprawi, że masz mniejszą ochotę na podjadanie.

 

Są świetnym źródłem witaminy C

Nasz organizm nie wytwarza sam witaminy C, więc musimy ją dostarczać w żywności. To właśnie witamina C zwiększa odporność organizmu, ułatwia przyswajanie żelaza, chroni przed wolnymi rodnikami a także odgrywa ważną rolę w profilaktyce nowotworów.

 

Świetnie działają na kaca

Wysoka zawartość witamin i minerałów pomaga szybko zregenerować organizm i pozbyć się dolegliwości związanych z piciem alkoholu. To nie mit ale prawda, warto wiec sięgnąć w takich momentach po ogórki lub sok z kiszonek kapusty.

POST TAGS:

anna@corobicdalej.pl

Oceń artykuł