CO ROBIĆ DALEJ?

PSYCHOLOGIA ZDROWIA

Home / 2019 / Styczeń

To co jemy ma ogromny wpływ na to jak długo żyjemy. Niewątpliwie czasy się zmieniają i nie zawsze na lepsze, gdyż kiedyś warzywa uprawialiśmy we własnych ogródkach i każdy wiedział co je. Jednak w miarę upływu lat takie uprawianie ogródka odeszło do lamusa a żywność obecnie kupujemy w marketach i w większości są to produkty paczkowane. Niektórzy nawet żyją niemal wyłącznie na produktach z mikrofali czy fast foodach. A większość jedzenia w paczkach jest pełna konserwantów i dodatków, które to mają negatywny wpływ na zdrowie. To właśnie te dodatki powodują alergie, wzrost wagi czy inne niepożądane skutki. Im bardziej będziesz unikać takiej żywności, tym sprawniejszy będzie Twój układ nerwowy. Zatem najprostszym sposobem na zmniejszenie ilości przyjmowanych szkodliwych substancji jest ograniczenie spożywania produktów paczkowanych. Wszyscy czasem się nimi zajadamy ale niech to będzie naprawdę "czasem". Na co dzień powinniśmy wiec jeść świeże, zdrowe, naturalne, pełnoziarniste produkty.     Otwórz się na nowe doświadczenie, daj sobie czas, porozglądaj się spokojnie i sprawdź jakie produkty są dostępne. Czytanie informacji o składzie danego produktu może być dość męczące, ale gdy wybierzesz odpowiednią żywność skorzysta na tym Twoje zdrowie, zaś Twoja skóra będzie w lepszej kondycji a także wyeliminujesz ze swojego ciała toksyny. Konserwanty to syntetyczne toksyny, które gromadzą się we wszystkich komórkach ciała i powodują załamanie się włókien nerwowych, które utrzymują skórę w naprężeniu. Twoje ciało zacznie funkcjonować lepiej, gdy będziesz wiedzieć jak unikać najbardziej szkodliwych dodatków.   Oto szkodliwe dodatki , których należy się wystrzegać : E102 (Tartrazyna) - może powodować nadpobudliwość, wysypki, migreny, zaburzenia zachowania, problemy z tarczycą. Tartrazyna jest czynnikiem uwalniającym histaminę, dlatego po jej spożyciu astmatycy mogą odczuwać wzmożone objawy choroby (jest ona także odpowiedzialna za skurcze macicy, grożące poronieniem u ciężarnych). Jest niezalecana dla dzieci, w połączeniu z benzoesanami (E210–215) może u nich powodować trudności w nauce, a nawet wystąpienie syndromu ADHD. U innych (nawet

READ MORE
POST TAGS:

Jak skutecznie schudnąć? Oczywiście da się to zrobić! To czy jesteśmy grubi czy szczupli, w niewielkiej części zależy od naszych cech dziedzicznych. Ale jednak w większości przypadków to wybrany przez nas styl życia oraz odżywiania zadecyduje o tym, czy i w jakim stopniu nasze predyspozycje genetyczne zostaną uaktywnione. Organizm odkłada tłuszcz jako rezerwowy zawsze wtedy gdy dostarczymy mu więcej kalorii, niż potrzebuje. Jedno jest jasne każdy z nas ma podobne szanse na to aby utrzymać ciało w dobrej formie poprzez odpowiednią dietę oraz regularną aktywność fizyczną a także zrobić coś ze swoim ciałem gdy z jakiegoś powodu staliśmy się grubsi. Jemy coraz więcej i jemy źle, nawet teraz gdy rośnie świadomość zdrowia, sięgamy po produkty, które są szybkie i tanie w przygotowaniu. Jednak aby schudnąć potrzeba czegoś więcej niż tylko zmiany sposobu odżywiania. Trzeba zastosować specjalne zasady, które krok po kroku pomogą ci w tym aby w zdrowy sposób doprowadzić do redukcji masy ciała.   1. Jak skutecznie schudnąć? Postaw sobie realistyczny cel Każdy z nas jest inny i każdy z nas inaczej zareaguje na zmianę sposobu odżywiania. Dla niektórych realistycznym celem będzie utrata 5 kilogramów, a inni osiągną wynik 20 kilogramów. Gdy już na starcie postawisz sobie zbyt wygórowane cele, to niestety poniesiesz porażkę. Raczej postaw na powolne chudnięcie czy utrzymanie wagi i nie odczuwanie głodu. Może to brzmi dość skromnie ale to na początek wspaniały cel.   2. Jak skutecznie schudnąć? Jedz tylko wtedy gdy jesteś głodny To bardzo ważna zasada, którą się kierują osoby szczupłe - zawsze jedzą dopiero wtedy, gdy są głodne. Nigdy nie jedzą z nudów lub gdy się zezłościły, czy czują się samotne. A gdy już jedzą to jedzą do momentu aż poczują się syte. Nie jedzą również na zapas i nie myślą że w następnych godzinach nie będzie czasu na jedzenie. Nie rozmyślają na ten temat. Myśl jak osoba szczupła.   3. Jak

READ MORE
POST TAGS: